Simulirana sjednica Hrvatskoga sabora

Učenici IV. gimnazije „Marko Marulić“, zajedno s učenicima iz 49 srednjih škola iz svih krajeva Republike Hrvatske, sudjelovali su u radu 11. simulirane sjednice Hrvatskoga sabora te su u konačnici izglasali raspravljeni Zakon o sustavu civilne zaštite.

Simuliranu sjednicu otvorio je predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković te se obratio učenicima i zaželio im uspješan rad istaknuvši važnost argumentiranog iznošenja stavova u raspravi te važnost uvažavanja stajališta političkih protivnika. Rasprava je započela očitovanjem pet nadležnih saborskih odbora koji su na zajedničkoj sjednici raspravljali o predmetnom Zakonu. Nakon izlaganja odbora, uslijedilo je iznošenje stajališta 29 klubova zastupnika. U pojedinačnim raspravama iz saborskih klupa govorilo je 18 učenika.

Našu školu su predstavljale su Petra Dugeč, Petra Bradašić i Marijeta Bagat s mentoricom profesoricom Natalijom Palčić. Petra Dugeč u svom se pojedinačnom govoru osvrnula na informiranje javnosti te je naglasila potrebu uvođenja mjesnih kotara kao suradnika stožera CZ u osmišljavanju i podjeli informativnih letaka stanovnicima kotara s osnovnim uputama za reagiranje u slučajevima izvanrednih situacija. Petra Bradašić u svojoj je replici predložila uvođenje novog stavka kojim bi službe CZ bile dužne redovito izvještavati građane o korištenju financijskih sredstava, potrošnji robnih zaliha za potrebe CZ te o postignutim rezultatima. Smatra da bi građane koji su voljni pomoći financiranje donacijama trebalo nagraditi javnim priznanjem ili poreznom olakšicom. Marijeta Bagat u svojoj je replici predložila uvođenje novog stavka zakona kojim bi Ministarstvo unutarnjih poslova dodijelilo nagrade pojedincima i skupinama koje sudjeluju u realizaciji novih edukativnih programa za mlade, a koji bi pomogli u razvoju određenih područja edukacije iz civilne zaštite u cilju bolje pripreme mladih za izvanredne situacije.

Simulirajući rad zastupnika u Hrvatskome saboru, učenici su srednjih škola su na neposredan način usvajali znanja o zakonodavnoj proceduri i tijeku donošenja zakona te stekli bolje razumijevanje  o radu i funkciji najvišega predstavničkog i zakonodavnog tijela Republike Hrvatske i njegovoj ulozi u životu građana.

IZBORNA PiG